Bangkok 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Malissa Voordenhout - WaarBenJij.nu Bangkok 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Malissa Voordenhout - WaarBenJij.nu

Bangkok 1

Door: Malissa

Blijf op de hoogte en volg Malissa

11 November 2014 | Thailand, Bangkok

Na van iedereen afscheid genomen te hebben alsof ik een jaar van huis ga, vertrok ik zaterdagavond vanaf Schiphol naar Bangkok. Bij binnenkomst in het enorme vliegtuig werd ik verwelkomd met een pingel muziekje wat me aan de efteling deed denken en een krant : het begint al goed. Naast me zit een vrouw van naar schatting begin 50 en een man die minstens 25 jaar ouder is, al snel kom ik erachter dat de twee een stel vormen. Ze blijken vaker in Thailand te zijn geweest en de vrouw vermaakt me bijna twee uur lang met avonturen en tips : zo gaat de tijd lekker snel. Over het algemeen gaat het snel en voor ik me echt goed heb kunnen vervelen landen we na bijna 12 uur op Bangkok.

Op de luchthaven volgen een aantal opluchtingen nadat ik me snel met ingehouden adem langs de ebola-health-check rij, die zich dwars door het vliegveld opstelt, manoeuvreer : mijn tas is ook meegekomen en er staat een strak in pak gestoken Thai met een bordje op me te wachten. Hij maakt een soort buiging die ik onhandig nadoe en brengt me naar mijn transfer: een mercedes met geblindeerde ramen, airco en leren stoelen, dat had ik niet verwacht. Als de chauffeur me een flesje water geeft en vervolgens aan de rechterkant instapt begin ik me al bijna zorgen te maken, tot ik zie dat het stuur ook aan die kant zit : oja. We zijn in Thailand ! Het hotel voor de eerste nacht blijkt te beschikken over een Thai die in no time mijn tassen naar boven sleept en -beter nog- een rooftop pool !

De volgende bestemming is Nap park hostel at Kao San, waar ik maandag na een ochtendduik en ontbijt naartoe vertrek. Ik maakte me van te voren niet heel veel zorgen over het vinden van wat travel buddies, maar dat het zo snel en makkelijk zou zijn wist ik ook niet. Ik ga lunchen met een mixed groepje van verschillende nationaliteiten en eet mijn eerste thaise Pad Thai. Met een ander Nederlands meisje ga ik s 'middags de stad verkennen. Een thais vrouwtje springt ongeveer op onze nek voor we het hostel goed en wel verlaten hebben: ze wil haar engels oefenen en wil ons graag op weg helpen. Ze begint vol enthousiasme op onze kaart te kalken ( in het Thais.. ) en regelt een tuktuk voor ons die ons naar wat bezienswaardigheden brengt. Na bezienswaardigheid 2 is meneer tuktuk echter nergens meer te bekennen en gaan we lopend verder. Het is vandaag 35 graden en we worden min of meer gedwongen om ons westerse gehaaste tempo aan te passen aan een wat thaiser tempo. Onderweg duiken we nog een Nederlands meisje en een local op, die ons welwillend begeleid naar de staande buddha.

'S avonds brengen we door op en rond kao san road. Absolutely love it !! De chaos, de geuren van eten en de muziek. De eerste (milde) curry gegeten en ook de eerste chang biertjes zijn een feit. We sluiten de dag af met een voetmassage en vallen daarbij al bijna in slaap; snel naar bed.

De volgende dag is het nog warmer. We verlagen ons tempo nog meer en hebben om 12 uur pas trek in ontbijt. We bevinden ons op dat moment echter nogal in een local setting dus ontbijten op zn thais: met noodle soup. Blij dat ik het van mijn lijstje heb kunnen vinken maar morgen wordt het toch echt weer een *fatsoenlijk* onbijt. We besluiten de massa's toeristen rond het paleis te ontlopen en bezoeken de liggende buddha, de wat arun en de amulet market. Met de river express vervolgen we onze weg naar de flower market die zich tegen zonsondergang omtovert tot night market. De buddha's en tempels zijn prachtig, maar door de enorme hitte en drukte hebben we het eind van de middag wel gehad. We gaan vandaag voor de rugmassage, waarbij het vrouwtje me in allerlei houdingen manouvreert waarvan ik denk dat ik er nooit meer uitkom, terwijl ze moppert dat ik zo stressed ben en toch echt eens wat meer moet relaxen. Alles kraakt ook aan alle kanten, dus misschien moet ik dat eens overwegen.

We eten en drinken nog wat nabij kao san en dan zitten mijn eerste dagen in Bangkok er alweer op. Morgen neem ik de trein naar Ayutthaya en vanuit daar ga donderdagnacht met de trein naar Chiang Mai. Ik n eem afscheid van Denise en we spreken af elkaar weer te zien in Chiang Mai. Het is onwijs leuk om aan de andere kant van de wereld wildvreemde mensen ontmoeten waar je zo'n klik mee hebt.. aan het einde van mijn reis heb ik nog wat tijd in Bangkok en hoop dan onder andere toe te komen aan een fietstour.

  • 11 November 2014 - 21:02

    Annie:

    Wat leuk om te lezen dat je van Bangkok geniet. Ik kan echt heimwee hebben naar deze stad, heb er een jaar geleden nog heerlijk van genoten! Veel plezier verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 November 2014

chiang mai II

21 November 2014

Pai

17 November 2014

Chiang Mai I

13 November 2014

Ayutthaya

11 November 2014

Bangkok 1
Malissa

Slechts 3 en halve week op reis, maar voor de nieuwsgierigen onder ons deel ik hier mijn reisdagboek.

Actief sinds 11 Nov. 2014
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 2825

Voorgaande reizen:

11 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: