Chiang Mai I - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Malissa Voordenhout - WaarBenJij.nu Chiang Mai I - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Malissa Voordenhout - WaarBenJij.nu

Chiang Mai I

Blijf op de hoogte en volg Malissa

17 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

De trein naar Chiang Mai is echt een belevenis op zich. Op het station word je gelukkig wel goed geholpen en in de trein word je ook naar je bedje verwezen. Ik heb gekozen voor een bovenbedje en moet mijn hoogtevrees lichtelijk trotseren op het laddertje. Ik kan niet echt slapen door al het gehobbel maar lig opzich best lekker en kom eindelijk toe aan het lezen van een boek. De reis van 13 uur gaat best snel. De trein staat wel regelmatig ineens stil en ik ben er nog niet echt achter waarom dat is.

Het hostel in Chiang Mai is heel chill en heeft zelfs een zwembad. Voor 2 euro per dag mag ik zeker niet klagen ! Op een of andere manier heb ik vrijdag na aankomst toch een dip(je). Omdat dit vooral leuk moet blijven om te lezen zal ik daar niet teveel op ingaan, ook omdat de dip na twee uur wel weer over was. Toen ik mensen die ook alleen gereisd hebben erover vertelde bleek gelukkig dat het wel normaal is en iedereen er wel mee te maken krijgt zo nu en dan. Dat leed je nooit in de blogs en vertelt niemand je van te voren ! Maargoed ik voelde me dus al snel beter omdat ik door twee meiden word meegevraagd naar een bbq feestje, waar ik al snel meer mensen leer kennen. Na de bbq gaan we uit bij de "Zoe's in Yellow" een waar begrip hier. Het is een hele leuke combinatie van lange tafels om te chillen en te socializen en een plek om te dansen met leuke muziek. Zaterdag bezoek ik een tempel waar ik hoop een chatsessie met een monnik te kunnen hebben om meer te leren over het boedisme. Hmm de lonelyplanet heeft het toch wel eens mis, want er is geen munk te bekennen. Het is desondanks wel een mooie tempel. Zondag bezoek ik met Yvonne een 3D museum waar je hele toffe foto's kunt maken en na een duik in het zwembad struinen we de sundaynight market af, die vergelijkbaar maar nog groter is dan de Saturdaynight market waar we de dag ervoor waren. Zo'n markt heeft iets betoverends met alle lantaarntjes, de zwoele avondlucht en de geuren van heeeel veel eten.

Maandag gaan de vier meiden met wie ik de laatste dagen ben opgetrokken ieder weer hun eigen weg en ik houd een relaxed dagje bij het zwembad voor ik dinsdag met Denise voor twee dagen naar Pai ga. Terug uit het zwembad loop ik voor de zoveelste keer langs de tattoo shop en bedenk me dat ik het gewoon nu wil : de kleine tattoo waar ik al een tijdje over twijfel. Ik blijk daarna echter 4 dagen niet te kunnen zwemmen en aangezien ik donderdag naar een olifanten park ga waarbij je ook met de olifanten gaat zwemmen (kan echt bijna niet wachten), wil ik het nu toch niet. Ik kan hem waarschijnlijk pas de laatste dag in Bangkok laten zetten omdat je duikbrevet halen als je niet mag zwemmen ook niet zo handig is. Nog even geduld dus ! Vanavond ga ik met Denise een mooi bungalootje/huisje uitzoeken in Pai en morgenochtend vertrekken we in een busje over een weg met 900 nog wat haarspeldbochten naar Pai .. ik ben benieuwd. De chauffeurs schijnen de weg nogal wild te rijden dus net uit voorzorg alvast een reispilletje gescoord bij roommate en een plastic zakje bewaard. Wordt (hopelijk) vervolgd....

• 21 November 2014 - 00:21

Annie:

Mooie belevenissen en ook leuke foto's weer op Facebook! Nog veel plezier!